söndag 23 januari 2011

En topp-dag (i mängden)

Jag skriver när jag har ett behov av att skriva. Egentligen blir det i perioder inte särskilt ofta....och det är ju bra. :)
Det innebär att jag under de tysta perioderna är lycklig, glad och helt nöjd med livet!
MEN
Jag misstänker att det ändå finns de som tror att när Emma skriver ett deppigt inlägg så betyder det att hon är deppig...hela tiden. Vilket inte stämmer. T.ex varade gårdagens "dipp" i 2 timmar och innan dess var väl i höstas när min katt var sjuk. Men ändå....för att motbevisa lite så kommer jag försöka blogga lite oftare och visa upp hur även mina topp-dagar ser ut. :)

Så... här kommer då dagen:

Dagen började med lite säng-fixeri. Min madrass har jag lovat bort och efter att jag la ut sängstommen på blocket så verkar det som att jag får den såld på onsdag.
Jag vill ha en mindre säng. Längtar efter en mindre säng som inte tar upp så stor del av mitt vardagsrum. Särskilt nu när båda barnen jämt sover i sina egna sängar.
Så frågan är bara vilken dag jag ska hinna till ikea och köpa en säng? Ett ganska angenämnt bekymmer...

På jobbet var det lugnt. Trevliga människor i mässen. :)
Fick åka till högdalsdepån och hämta en transport och köra den till vällingbydepån. Sen likadant, en transport åt andra hållet (men blev avlöst i gullmars).
Åh vad underbart vackert det var i Stockholm idag! Älskar när solen skiner på husfasaderna och frosten glittrar på träden. Då känns det rätt bra att puttra fram i en transport genom stan. :)

Sen var jag hem och svidade om... Det var dags att hämta barnen för deras simskola som drog igång igen.
Min Molly är ju bara SÅÅÅ duktig. Idag fick vi titta på där inne och hon gjorde övningar som jag aldrig kunnat föreställa mig att hon skulle göra. Doppar och simmar och allt....
Sen vimsade jag lite och tog fel på vilken tid Pontus skulle börja så vi missade samlingen....vilket ledde till en lätt avig liten pojke. Men nästa gång går det bättre. Och efter simskolan var slut så var han i bassängen och simmade och gjorde allt som hans grupp gjort precis innan. :)

När vi for hem var det dimmigt....mysigt!

Överlämning av kidsen till deras pappa och lite träningssnack i hallen.
Jag har gått och blivit så himla träningsbiten. Lite lätt förvånad över mig själv. Men det är kul! Kommer säkert ett längre träningsinlägg endera dagen. ;-)

Kom hem efter att Solsidan börjat så nu hoppas jag att den ligger ute på tv4-play. Ska fixa mig lite te och smörgåsar och bara softa.

Hoppas att alla haft en härlig söndag! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar