söndag 28 april 2013

Färdigmoget?

Ibland kan nya inlägg behöva få mogna under längre tid. Temat och det jag har i åtanke nu är jag fortfarande inte säker på att jag kommer skriva om.

Igår var det lördag och jag var ledig från jobbet OCH barnledig. Det är inte alls ofta det händer. Kan inte minnas gången senast före.
Vaknade med huvudvärk, men den lättade med 2 panodil och en stadig äggröra- och bacon-frukost. Sen blev det en tur till Ikea, där jag fick gå och titta på det som JAG ville titta på i mitt eget tempo *lycka*.
Därefter ett par snabba besök in på Toys R Us, Stadium och Kapp Ahl. Sedan in på Heron City. Strosade länge på Mediamarkt helt utan att behöva titta på barnens obligatoriska spelsektion utan istället kunde jag förkovra mig bland sodastreamers och hushållsassistenter. :)
Åt indiskt, dvs bara grytan med grönsaker till (utan ris och bröd) och lyckades med nöd och näppe överleva hemska ljudvolymen därinne i foodcourten med hjälp av lugnande musik i lurarna.
Kröp sen in i biomörkret. Oz the Great and Powerful. Riktigt bra och speciellt gillade jag den svartvita början....fick lite Moulin Rouge-känsla.
Hemma igen redan 17.30. Avlsutade kvällen med filmen Animal Attraction (Trogen tjur sökes) på Netflix.

Och det var väl ungefär på den filmens tema som jag hade tänkt blogga lite. Egentligen.
En ganska förutsägbar men ändå trevlig film. Men en del grejer i den fick mig att haja till och ligga och tänka alldeles för länge efter att filmen tagit slut. Speciellt som jag skulle upp före kl 5 dagen efter.

Men...det verkar inte riktigt vilja bli det blogginlägget som ligger och mal i bakhuvudet. Det verkar som att det behöver få mogna lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar