söndag 28 april 2013

Skoluppdatering

Två inlägg på samma dag!?
Ja när jag nu inte kunde komma till skott i förra inlägget kan jag ju ändå passa på att uppdatera lite angående skolinlägget som jag skrev förut.

Besöket hos psykologen på hab hjälpte mig enormt mycket i skolfunderingarna. Hon fattade såklart inget beslut åt oss men bara genom att vi pratade och resonerade så landade det. Och beslutet är det mest självklara och det som känns absolut bäst just nu.
Molly trivs superbra i sin skola. Varför skulle vi då flytta på henne? Till något okänt som kanske inte alls är bättre på att få henne att nå målen i skolan. Dessutom...om Molly inte trivs, når hon målen då? Ytterst tveksamt och Molly själv skulle absolut inte vilja byta skola.
Så då tar vi oss en ny svängom i skolan med att få till ett ännu bättre åtgärdsprogram osv. Men det är svårt för mig att veta vad Molly behöver för att nå målen.... Men om jag ska vara ärlig mot mig själv så är inte heller det mitt jobb som mamma. Jag behöver inte alltid vara lärare, specialpedagog och projektledare för mitt barn.

Molly har fått sommarlov från logopeden. Jag tar också ett mentalt sommarlov och slutar fundera så himla mycket på skolbiten. Nästa batalj tar vi efter sommarlovet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar