onsdag 9 oktober 2013

Dan före dan...

Men inte före julafton utan före Mollys sömn-Eeg.

Vet inte om jag själv håller på att förbereda mig men jag har sovit som en kratta de senaste nätterna vilket inte alls är likt mig. Vaknar säkert 20 gånger varje natt vilket gör att jag inte direkt känner mig utvilad om dagarna. Drömmer massor också och ibland är det drömmarna jag vaknar av.
Nå...min egen psykologiska bedömning lär vara att jag har för mycket tankar i huvudet som behöver bearbetas. Stress....typ. Hoppas dock att jag lyckas komma till ro inatt. Kanske ska ta ett bad ikväll....och låta bli tekoppen även om det är grönt te.

Men tillbaka till Molly.
Ett sömn-Eeg på barn innebär att man natten innan undersökningen bara får sova 4 timmar så att barnet är trött och sover undertiden som undersökningen görs. Vi har tid kl 07.45 på Neurofysiologiska mottagningen på Södersjukhuset. Hon får enligt kallelsen sova kl 24-04 och äta frukost som vanligt....och tvätta håret dagen innan.
Så Pelle tar Mollan på kvällen före. Nattar Pontus som vanligt. Sen håller han henne vaken tills de går över till mig vid 23.30 då hon får duscha och sen stoppar jag henne i säng. Då har jag förhoppningsvis redan sovit ett par timmar på kvällen, får se hur det går med det.
Sen sover hon och jag till kl 04.00 då det är dags att gå upp. Har tänkt att vi ska baka hallongrottor och lchf-bröd (till frukosten) och spela spel. Blir hon jätteseg får jag ta ut henne på en promenad. Och så blir det nog äggröra, bacon och lite nybakt bröd till frukost.
Har sen tänkt be mormor att skjutsa oss till sjukhuset. Det blir nog bäst, annars är risken att hon somnar bak i bilen om jag kör själv.
Och efteråt får vi väl ta bussen hem om inte mormor vill vänta kvar. Det löser sig. Har bett att hon ska få vara ledig hela dagen för jag tvivlar att hon kommer vara tillräckligt pigg att orka med skolan.

Sen väntar vi bara på ögonundersökningen. Har inte sett röken av någon kallelse än....

2 kommentarer: