fredag 11 oktober 2013

Sömn-Eeg't

Vi tog oss igenom natten utan allt för stora problem. Först hade hon varit hos pappa till 23.30 då hon kom över till mig och duschade. Jag hade då sovit kanske 2 timmar och var en aning groggy. Höll mig vaken genom att städa badrumsskåpet. 
;-)

Sen sov vi. 24-04.
Att få upp henne kl 4 var inte helt enkelt, hon ville inte vakna...men tillsist fick jag upp henne. Fick igång henne lite med en klunk läsk för att få henne att piggna till så hon orkade hjälpa till lite med hallongrottorna.
Tiden där på morgonen försvann i rasande fart. Förstår inte riktigt var den tog vägen.  Men vi han i alla fall baka hallongrottor, baka frukostfrallor och steka bacon (äggröran hoppade vi över, hade frukost så det räckte bra ändå). 
Molly åt: 6 skivor bacon, en halv skiva vitlökssalami och en halv frukostfralla och till det ett glas proviva mango. Riktigt bra frukost för att vara henne. :)

Mormor skjutsade oss till Sös och vi kom dit i god tid (undvek Nynäsvägen) och hann köpa en "moshi monster tidning" till Mollan. 


Det tar sin lilla tid att få fast alla sladdar men kladdig salva.


 Snygging! :)


 Undersökningen är avklarad och Molly sov en del av tiden i alla fall. En av de små sladdarna glappade så jag fick i en timme sitta med dosan som ligger på sängen och med pincettgrepp pressa in sladden så att den fick kontakt. Måste varit en av de längsta timmarna någonsin. Särskilt som jag inte hade tillgång till någon klocka. Fick gå igenom varenda sång jag kunde i tyst i huvudet för att ha något att fokusera på annat än hur ont det gjorde i fingertopparna.


 Den där salvan eller kladdet är ett gissel. Som hård tandkräm i håret typ. Inte jättelätt att ta bort trots att vi kämpade på bra länge i rummet för hårtvätt med schampoo efteråt...

Nu är vi hemma igen och Molly "vilar" i sin säng och tittar på en film. Hon ville absolut till fritids i eftermiddag eftersom hon den här veckan på fritidstid spelat in en film som de klippt ihop och jobbat med och idag var sista tillfället. Något som hon längtat efter jättelänge. Hoppas att inte skolan konstrar om att hon vill vara där när hon varit ledig tidigare idag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar