torsdag 10 oktober 2013

Vad är "som vanligt"?

Imorgon bitti är det dags för Mollys sömn-Eeg...
Jag ska snart gå och lägga mig ett par timmar, men min hjärna hittade visst något att sysselsätta sig med.
På kallelsen som vi fått står:
"Barnet bör få sitt morgonmål som vanligt".
Men vad är då det? Jag inser att den där meningen riktar sig till alla de barn som alltid äter en macka eller youghurt till frukost och till den gruppen tillhör inte mitt barn. 

Vissa morgnar äter Molly kanske en tugga på en hård macka (utan något på) en annan dag kan hon äta en hel risifrutti (men hon äter garanterat inte en hel risifrutti dagen därpå).
Nåja, det där med maten och hennes ätande börjar ju bli ett växande bekymmer. Vi har varit hos en dietist och för just nu matdagbok över hennes ätande tills vi ska dit igen om 1 vecka. Dessutom ville habiliteringen gärna hjälpa till så vi ska träffa en arbetsterapeut och en logoped och diskutera med dem (tid om 2 veckor).

Så vad är då morgonmål som vanligt för Molly?

Till saken hör att vi ska vara på Sös kl 07.30. Mormor hämtar oss 06.30. 
Det innebär frukost kl 05.45....och det är ju inte heller direkt "som vanligt".

Men jag får väl släppa det där. Imorgon kl 04 ska vi baka frukostfrallor (och utlovade hallongrottor) och så har jag köpt hem en massa roliga (okända) pålägg att prova. Och så gör jag äggröra och bacon. För lite bacon är jag säker på slinker ner i fialottan.

Sen om det är "som vanligt" eller inte får jag väl skita i. Det viktiga är att hon och jag får en mysig stund tillsammans. ♥♥♥



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar