söndag 24 oktober 2010

Helgen som flytt ;-)

Helg? Var det här helg? Trippel till och med och jag är totalt utmattad...

Telefonen ringde aldrig varken under fredagskvällen eller natten, vilket ju var bra. Men oron är rätt tärande.
På lördagen var vi hemma på förmiddagen, lunch och sen iväg till Ica Kvantum. Hade dagen innan lovat Pontus hans mjölkfria leverpastej och mjölkfria choklad till lördagsgodis, och som tur var så fanns båda där.
Sen iväg till bollskolan. Jättehärligt att ha en glad kille som utan att tveka gav sig ut med kompisen L. Badminton stod på schemat. Tveksam till om det är hans grej riktigt, men varje gång det var vattenpaus kom han springande så glad så och det värmer mammahjärtat lite extra eftersom han andra gånger tyckt att det varit läskigt där.

Direkt efter det for vi till Bagarmossens Djursjukhus för att hämta Ville. Han var gosig och tjålig. Jag fick med mig en massa olika skötselråd. Specialfoder, tillskott och medicin... Det viktigaste nu är att ha koll på att han kissar och dricker mycket vatten.
Så den kvällen gick mest åt att smyga runt och spionera på min kissekatt. Han hade inte velat äta på djursjukhuset men hemma gick det bra. Och på natten verkade han få i sig godkänt med vatten (mäter det jag häller upp och sen vad som är kvar).

Fick tag på jobbet och lyckades övertala dem att ge mig extrajobb på söndagen. Kommer behöva jobba extra...mycket. Det blev heldagsreserv 7-15. :)

Idag (söndag) kom snälla mormor med en av barnens kusiner (som sovit över hos mormor) tidigt på morgonen och de verkar ha haft en bra dag här hemma.
Min dag på jobbet var rätt händelselös. Fick köra samma tur (17-23) tre gånger. Det mest spännande på dagen var att passera Hötorget på polisens order, så det var verkligen lugnt. Sen hann jag in på apoteket innan de stängde för att hämta ut Villes medicin.

Hem för att lösa av mormor. Hon hade antecknat hur ofta Ville gick på lådan och drack vatten....förmiddagen hade gått bra men sen hade barnen lekt kull. Och Ville som tyckte det blev för livligt gick och la sig under min säng. Normalt sett är det något han ofta gör...men när jag kom hem och inser att han, sedan jag gick, bara druckit vatten en gång så börjar oron stiga igen.
Fick fram honom och i med den anti-inflammatoriska medicinen. Sen började lockandet med vattenskålarna...till ingen nytta. Varken mat eller vatten ville han ha. Gav honom ett par medicinsprutor med vatten bara för att få i honom lite....men han gillar ju verkligen inte att bli i tvingad på det sättet. Och jag gillar inte att behöva tvinga honom.

Eftersom det var söndag var jag tvungen att ta itu med den trasiga tvättmaskinen också. (Ska kontakta försäkringsbolaget imorgon och behövde veta om jag kunde laga den själv först.) Jag gillar inte att hålla på med proppar och el så barnens pappa kom över och mekade. Troligtvis lite på grund av sitt dåliga samvete då det var han som pajjade tvättmaskinen i torsdags. ;-)
Det visade sig att det bara var drivremmen som hoppat av. Fast bara och bara....det var ett elände att få på igen och vet inte direkt om jag skulle kalla det enkelt. Nu har jag precis kört en maskin och det gick fint!
Jätteskönt att slippa behöva rodda mer med försäkringsbolag och reparatör. :)

Är hela tiden rätt orolig för Ville och hans vattenintag... Tog och testade blötmaten som jag köpt. Och positiv överraskning! Han älskade den! Så jag antar att jag får ta bilen till jobbet imorgon så jag kan köpa mer på hemvägen (finns bara hos veterinärer). Nackdelen är ju att det kommer kosta 1200:-/månad...Usch.

Det blev sen middag. Inte heller särskilt god. Molly fick tokspel vid bordet för att jag lagat ris istället för bulgur. Ett typiskt Mollyutbrott som jag just då inte alls orkade ta. Hon fick gå därifrån. Pontus och jag åt och sen kom hon när hon lugnat ner sig.

Mitt tålamod har varit uselt med barnen den här helgen. Men jag har varit noga med att hela tiden förklara för dem att det är för att jag är orolig. Och de verkar förstå. De har verkligen varit toppen med Ville sen vi hämtade hem honom.

Nu är det dags att natta barnen. Klockan är senare än vanligt. Hoppas att det inte blir allt för svårt att få upp dem imorgon bitti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar