torsdag 28 oktober 2010

Min kuttrande duva

I tisdags var jag aldeles galet ledsen...trodde att jag skulle behöva åka in igen med Ville.
Trodde att jag där och då behövde fatta beslut ifall han skulle gå igenom hela processen igen utan garantier att bli bra. Var bara så himla ledsen. :(
Barnen tröstade mig bra. Och det kändes så skönt att vara öppen med dem med det här. Att förklara allt för dem...så att de förstod min ledsnad och oro och bättre kunde förbereda sig själva för eventuella förändringar...

Men sen. Barnen hade somnat för natten. Då vände det! Ville åt ordentligt med mat och sen på lådan. I femkronestorlek/mindre pingisboll!
Jag kunde sova.
Morgonen där på var jag ännu gladare. Sååå lycklig. Flera lyckade lådbesök under natten. :)

När jag kom hem från jobbet igår var min älskade katt som sig själv igen. Helt fantastiskt underbart. Innan drog han sig undan, gick konstigt, mjauade inte eller med fel tonart och kom inte för att gosa.
Nu hoppar han upp på samma stol som jag precis tänkt sätta mig på. Han kommer och lägger sig i mitt knä när jag sitter vid datorn. Och bäst av allt, han kuttrar som en liten duva igen! :)

Idag hade jag med 2 av barnen kompisar hem. Var lite nervös att Ville skulle dra sig undan och gömma sig under sängen, men inte. Han satt cool och iakttog barnen och lät dem klappa honom. Precis som sig själv igen.
Barnen hade en rolig eftermiddag med sina vänner. Lekte jättebra tillsammans.

Nu är vinterdäcken på bilen också. Jätteskönt att ha det fixat! Fick tips av en kollega om ett ställe i Länna som tog 150:- för byte så jag testade det efter att jag lämnat barnen imorse. De var verkligen toppen. Trevliga killar som kunde svenska och hade humor! ;-)
Brukar normalt sett inte alls gilla bilverkstäder och hela den miljön men där kände jag mig okej. :)

Sen blev det lunch med min fina kusin i stan. Indiskt. Mums! Trevligt att få prata av sig om ditten och datten.

Nu är jag trött. Har varit galet trött de senaste dagarna. Slocknar med barnen och lyckas inte riktigt ta mig upp igen.
Imorgon begravning för barnens faster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar