måndag 9 september 2013

Mag-pirr...

Min mamma kom på den briljanta idén att skicka ett sms till den icke-svarande markägaren.
Varför kom inte jag på det själv? ;-)

Jag skickade iväg en trevare (har tidigare i aug påtalat mitt intresse för hennes man):

"Hej. Jag har fått det här tfn-nr för att komma i kontakt med XX. Jag är intresserad av torpet Nyberg. Med vänlig hälsning / Emma Karlsson"

Och till min stora förvåning (och därav magpirret) så fick jag en halvtimme senare svar!!

"Ok återkommer. XX"

Jahapp. så nu får jag vänta. Igen! 

Fördelen förut med att jag ringde henne var att jag kunde försöka nå henne när jag hade det lugnt omkring mig, typ hemma i lugn och ro. Nu finns det en risk att hon kommer ringa mig när jag är på jobbe eller med bråkiga barn i bakgrunden och när jag helt enkelt är mindre förberedd.
Men det kanske är bra. Mindre förberedd = mindre nervös?

Imorse låg jag i sängen och gjorde en liten önskellista. Kunde verkligen inte låta bli längre. Hade innan gjort flera stycken mentalt. Den blev rätt lång. Nu i höst behövs bara lite saker men till våren desto mer. Allt i väldigt olika prisklasser: från bensindriven grästrimmer till arbetshandskar. Men mycket går säkert att hitta begagnat med lite envishet.

Har mailat iväg en massa länkar med avtalsmallar till jobbmailen så jag har något att pyssla med ikväll. Så inga strul och dumheter på banan, tack. ;-)  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar