onsdag 18 september 2013

Skifta fokus

Behöver verkligen skifta fokus.
Just nu handlar alla tankar om Mollys troliga epilepsi, problem i skolan och hennes ovilja att äta.
Hur i hela friden hitta något annat att fokusera på!?

Jag vet inte längre vad som är vad och hur jag ska förhålla mig till någonting... Vad är epilepsin, vad är autismen och vad är trippel Xn. Hur mycket av hennes svårigheter kanske ev går att medicineras bort helt plötsligt? Och varför i *fula ord* ska man behöva vänta så länge på att få remisser till olika ställen!?
Jag vill kunna hjälpa min fina men jag vet inte var jag ska börja.

Vi ska diskutera maten med hab. Och sen ha möten med skolan....normalt sett brukar jag ha en gedigen lista med förslag på åtgärder och lösningar men nu vet jag faktiskt inte längre.

Mest av allt vill jag trolla bort hennes ständiga huvudvärk för jag får inte ihop ekvationen med att jag ska tvinga hennes ständigt värkande huvud att lära sig, koncentrera sig mm.

Nej, det här skulle ju handla om att skifta fokus. Jag skulle kunna häva ur mig hur mycket som helst om allt det här egentligen...


1 kommentar: