torsdag 7 november 2013

Konversation och att kunna tänka i flera led....

Råkade möta Pontus på gården när han var påväg hem från skolan och jag kom hem från jobbet. Han hade haft sällskap hem från skolan med två kompisar som också bor på gården. När han sagt hej då till dem så gick han och jag mot porten.

P: - Mamma, får A komma hem till oss på torsdag? 
Jag: -Torsdag, jaa det går väl bra. *undrande mamma*
P:  - Ja för jag vet ju att han inte kan komma hem till oss idag, för Molly är sjuk.
Jag: - Jo precis, så är det.

För min son är det självklart att ta med i beräkningarna att:
- Molly är sjuk
- Vi har troligen planer i helgen
- Måndag, tisdag och onsdag har vi aktiviteter på kvällen.
Därför frågar han om kompisen får komma hem på torsdag. Jag tänker tanken att min son är fantastisk! Samtidigt som jag inser att det faktum att jag tycker att det är fantastiskt är för att Molly aldrig skulle kunna tänka så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar