tisdag 17 december 2013

Kära tomten

Kära tomten

Jag som är vuxen tror också. Jag tror att allt är möjligt.

Så jag önskar mig:
  • -          Att Molly får gå på en skola där hon mår bra och lyckas.
  • -          Och att hon får skoltaxi dit som fungerar bra.
  • -          Att kommunen låter henne gå på annan skola i annan kommun och få skoltaxi utan att bråka.
  • -          Mer energi, att min ork ska komma tillbaka.
  • -          En hund som passar in i mitt liv och med min familj.
  • -          Natur. En plats med natur som är min.
  • -          Att jag slutar oroa mig för ekonomin för den ordnar sig alltid.
  • -          Att Molly får medicin mot epilepsin som hjälper utan biverkningar.
  • -          Arbetstider på jobbet som passar mig.
  • -          Att jag lär mig att stänga av huvudet och tänka på ingenting.
  • -          Att jag somnar utan svårigheter när det är läggdags.



Observera att jag faktiskt inte önskar mig någon partner. Jag önskar mig heller inte fritid/egentid från mina barn. Jag önskar mig inte mer socialt umgänge eller tid att syssla med egna fritidssysselsättningar. För det är inget jag behöver. Det är inget jag saknar…inget som jag VILL ha. 
För mig går inte livet ut på tvåsamhet. Det går ut på att jag ska trivas med livet. Och det gör jag... Även om det är lite stressigt i huvudet just nu. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar